מהם הקווים המנחים שלי בדרך לשינה טובה?

תהליך הקניית הרגלי שינה בריאים, בשיטת לילה טוב, נעשה בהדרגה תוך היענות תמידית ומידית לבכי של הילד, כאשר צעד אחר צעד ננטרל גורמי תלות. במהלך התהליך הילד לומד למה לצפות ואף רוכש לעצמו ביטחון שילווה אותו כל חייו בכלל ובהרגלי השינה בפרט.

מענה לבכי

בכי – זה שפה, היענות לבכי, תורמת לתינוקות רגועים, שמחים ובעלי ביטחון בעצמם ובסביבה. לכן, אני מאמינה, שגם כאשר אנחנו באים ללמד את ילדינו הרגלי שינה נכונים ובריאים, עלינו לעשות זאת תוך היענות תמידית ומיידית לבכיו, אך יחד עם זאת לא להיכנע לדרישותיו, אלא לקבוע הרגלים חדשים וברורים ולפעול בעקביות ובנחישות להשגתם.

הדרגתיות

התהליך בנוי משלבים, במהלכם נעזור לילד לפתח יחס חיובי למיטה, לשכב בה בנחת ולהירדם בה באופן עצמאי ובלתי תלוי בהוריו. כל זאת תוך מתן בטחון ותשומת לב לצרכי התינוק.
לכל שלב יש נקודת התחלה וסיום, ומוכנות למעבר לשלב הבא.
מעברי שלב מתבצעים בהתאם לקצב האישי של ההורים ושל הילד.
כל תהליך יתחיל בשלב הרלוונטי ובהתאמה אישית לכל ילד. כל שלב נמשך בממוצע שבוע.

גמילה מגורמי תלות חיצוניים

מדוע חשוב לנטרל גורמי תלות?
ילדים נוטים לפתח עמידות לגורם תלות חיצוני ומה שהשפיע בהתחלה, לא משפיע יותר בהמשך ואז משך ההרדמה מתארך, יש יותר יקיצות ונפתחים חלונות ערות (הילד מתעורר לזמן ממושך).
בתהליך נדאג לנטרל גורמי תלות בהדרגה ולעולם לא בפתאומיות. גם כאשר נלמד אותו להפסיק לאכול בלילה, זה יהיה בהדרגה עד לגמילה מוחלטת ולילות רצופים.

הרגלים לחיים

במשך התהליך הילד לומד לצפות את התגובות של הוריו ולדעת מה מצפה לו בכל לילה ובכל יקיצה. הוא לומד להיות עצמאי ולהסתדר לבד כאשר הוא עייף, רוכש סדר יום מובנה, טקסי שינה ברורים ומתוך כך הוא רוכש ביטחון בסביבה ובעצמו. הרגלי השינה החדשים יהיו מוטמעים בו ולא יחלפו אחרי זמן קצר.

בואו לקרא מה מספרים הורים שישנים כבר לילה שלם
*דוא"ל: נא למלא כתובת דוא"לכתובת הדוא"ל אינה תקינה
שם: